onsdag, februar 24, 2016

Linker til undervisningen Strategisk kommunikasjon II, 24-25 februar 2016

Beyonce: Formation

Banksy - katt i Gaza - fordi ingen vil se bilder på internettet hvis de ikke inneholder katter.

Kaptain bruker begrepet Ambient Intelligence.

"That's one for Cyborgs" - om empati.
Kunstig empati - festival for spesielt interesserte.

Ambient intelligence fra Wikipedia
Robot children learning to express emotion.
Siri love song.

(bonus: en serie med videoer om "the uncanny valley")

Hvis kildene ikke finnes - skap dem. En stemme for menn (som ikke liker kvinner) og Kongene vender tilbake (og de liker kvinner som vil ha sex med dem). For perspektiv på disse: We hunted the Mammoth.

Presentasjon av Diesels "be stupid" kampanje.
Always: Like a Girl - kampanje som ble sett mer enn 55 millioner ganger. En artikkel om denne kampanjen.

PDF med link til artikkel om den kontroversielle påstanden Kaptain påpeker: at holdninger kan være genetisk bestemt. Dette er gjort på grunnlag av tvillingstudier. Det er fremdeles en kontroversiell påstand, artikkelen er inkludert for de som er nysgjerrige og gjerne vil se mer selv.

Huffington post artikkel om superbowl og "like a girl".

Årets Superbowl sensasjon, Beyonce og Formation

Brody: å bevare ansiktet
Negative og positive "FTA'S" 

Live-tweeting et annet par og deres problemer. Positiv eller negativ FTA?

Fogg: teknologi og empati

Molleindustria - Radical games
Debt Ski
Corporation.inc 

The social swipe - gjør det enklere å gi (modeling the action).
Punktlighet og engasjement - SAS reklame.

 Bartlett: Sosiale media og public relations
Sosial kapital
Artikkel av Pierre Bourdieu om forskjellige former for kapital.
Hva var den arabiske våren?
Den arabiske våren som PR kampanje eller en faktisk bevegelse?